Thursday, October 2, 2014

Review:Jamu Jelita Pearl White


Assalamualaikum dan selamat sejahteraaaaa sugacandy ~

Kali ni aku nak review sikit produk minuman jamu jelita pearl white ni,ni first time aku beli produk ala2 bancuh minum untuk kulit cantik menawan gebu gebas,banyak kali aku survey produk2 yang nk dekat sama macam ni..k-colly,qu putih,ibu putih,aurawhite,ferwhite semua tu..tapi disebabkan aku ni first time nak try2 aku cuba yang ni dulu..harga pun boleh tahan murah rm36.90 je,sederhana besar..

free shaker
Kandungan dia kat situ tulis :Hydrolyzed collagen,multivitamin,glutawhite,vitamin c,3x stem-cell,pinebark,tomato,astaxanthin,argan,rose alps.Fungsi dia pulak mencerahkan kulit seluruh badan,menganjalkan kulit,menegangkan kulit,menghaluskan dan melembutkan kulit.

Cara buat dia just ambil satu scoop(dalam dia mmg dah tersedia scooper,puas jugak nak godek2 sebab scoop dia tenggelam jauh ritu heheh) lepastu masuk kan ke dalam shaker,isi air sampai 120,shake shake shake sampai sebati ...minum lahhh..rasa sedap macam air blackcurrent..aku ambil sebelum tido dan awal pagi sebelum makan apa2.


masuk ni dah 5 hari aku minum.Nak kata terus putih gebus macam micheal jackson belum nak nampak sangat sebab baru berapa hari kan cuma aku nak cakap aku punya kulitttttt punya lembutttttttttt aku asyik picit2 kulit sendiri hahaha..kulit x kering,rambut pun makin kurang gugur(aku xtau la memang dari supplemen ni ke,sebab shampoo)..maybe untuk kesan lebih maksimum kena konsisten ..sambil tu aku makan vitamin c +rosehip sebagai sokongan ..dan yang paling penting kalau ambil supplemen2 macamni kena banyak minum AIR.Jangan lupa itu.Pastikan air jadi BESTFRIENDFOREVER korang.

31 comments:

  1. Salam singgah.. :)

    saya dah follow blog awak..harap sudi follow blog saya balik

    http://seronoknyermelukis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Anonymous19/12/14

    Hi ada kesan tak lepas consume ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada jugak perubahan tapi lepas saya amek bekas yg ketiga..dia slow sikit..kulit jd lembut,cerah sikit la daripada sebelumnya..

      Delete
  3. Anonymous11/1/15

    Salam sis. Sy pn ade mnom ni gak. Tp sy bncuh 150ml? Sbnarnya bpe ye sukatan air die? Mohon pencerahan. Tq ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg sebenarnya kalau tgk kat bekas tu arahan ckp bancuh 150ml..tp sy letak 120 je..:)..sorry buat awk confius..

      Delete
    2. Anonymous12/6/15

      skrg awak mnum ape kesan yg ketara? ade tumbuh jerawat x msa awl2 gna tu??

      Delete
    3. hye sis.. knape sy minum ni.. muka sy ade tumbuh jerawat ye.. x sesuai ke mcmne ye.

      Delete
    4. muka sy d tumbuh jerawat.. knpe ye

      Delete
    5. hye sis.. knape sy minum ni.. muka sy ade tumbuh jerawat ye.. x sesuai ke mcmne ye.

      Delete
  4. Anonymous2/3/15

    Air suam ke air sejuk ya nak bancuh?

    ReplyDelete
  5. supplement yang tindak balas slowly ni actually lagi bagus kan. sebab kalau bagi effect cepat sangat, takut dia letak bahan terlarang je. kang merana badan kita. hehe. Fatin pengguna kcolly. kalau bancuh-bancuh ni malas betul nak bancuh. hehe

    ReplyDelete
  6. Anonymous7/11/15

    Satu jar sebenarnya tahan berapa lama?

    ReplyDelete
  7. Sis kalau stop pakai produk ada kesan sampingan tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. xda sis..biasa je kalau stop..

      Delete
  8. Anonymous25/1/16

    saya dh try 1buln lbh mcm tu ..tp saya mengalami gatal kulit,mengelupas kulit dan ruam ..apa saya perlu truskan memakai ke sis?

    ReplyDelete
  9. Anonymous25/1/16

    saya dh try 1buln lbh mcm tu ..tp saya mengalami gatal kulit,mengelupas kulit dan ruam ..apa saya perlu truskan memakai ke sis?

    ReplyDelete
  10. Ibu menyusuh kan bole minum tak??

    ReplyDelete
  11. Ibu menyusuh kan bole minum tak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah tbaca produk ni boleh diambil ibu yg myusukn ank...

      Delete
    2. Sis klo badan kurus leh ke minum ni

      Delete
  12. klu ada fibroid atau memakan pil perancang boleh ka amalkan jamu jelita sexy white?

    ReplyDelete
  13. Kalau kulit allergic boleh mnum ke pearl white ni?

    ReplyDelete
  14. Kalau kulit allergic boleh ambil produk ni ke?

    ReplyDelete
  15. Sya bru je consume benda ni..tp yg jenis fibre..bru je minum yo dah ada kesan...sebelum ni sya susah nak kawal nafsu makan dan susah jgk membuang air besar..tp lepas minum..alhamdulillah..mudah membuang dan sya rasa cpt kenyang...akan cuba utk botol seterusnya..

    ReplyDelete
  16. Anonymous15/1/18

    Suka sangat PW Pinky Plus ni, belum habis satu botol, jerawat start kecut dan parut lebih cepat pudar. Kalau bab pencerahan mungkin mengambil masa sikit.

    ReplyDelete
  17. Klo badan kurus boleh ke minum ni?

    ReplyDelete
  18. Apa kesan smpingan fiber tu ya sis

    ReplyDelete