Wednesday, October 2, 2013

Si Arnab.


Bello,
How are you?
Aku ada pet baru.
Arnab.Baby lagi baru 2bulan.Nama Bruno,mula2 letak nama Katy Perry.Mak aku cakap Bruno lagi comel,so aku ambiklah nama Bruno.Aku tatau dia betina atau jantan.Org yg jual dia lak ckp dia xdpt tgk lagi jantina dia sbb baby lg.Dulu2 pernah bela arnab,kira berbelas tahun dlu la,tapi mati kena gigit anjing :(.


hidung dia putih..bila dia twitch idong dia waaaa.. comel sgt


aku beli sekor je dulu.bila da ready btl2 ,baru beli lagi sekor..woo yg sekor ni pun aktif sangat,patu manja sgt,kejap2 dia lompat atas peha..dahla taik melekat kat ekor...nasib ko comel sgt,aku xkesah kena taik ko..haha

santai ala diva


sebabkan Bruno ni masih baby lagi,aku xbagi dia makan sebarang sayur  or buah.Aku bagi dia makan pellet dia n rumput kering.Penghadaman dia xkuat lagi.

kawan baru.Yang belakang tu guinea pig aku,LeeJoon.
LeeJoon ,guinea pig aku dah lama dah jadi pet.Dah one year.Sama besar dgn Bruno.Tapi berat lg dia daripada Bruno,dua tgn baru dapat pegang.Bruno harap bulu je gebu.Dorang xbergaduh pun.Guinea pig ni xmengigit,n sangat peramah.Lain la hamster,suka mengigit.Perangai lebih kurang sama je duaorang ni.Aktif dan suka posing santai ala diva.



hoi ni gula kapas ke arnab..rasa nak buat bantal je


sesiapa yg ada bela rabbit or pernah ada pengalaman bela rabbit sila share ngan aku.Kongsi info ke or apa2 je.
peace,peace..take care.





1 comment:

  1. kalau bab pet ni... dia punya bahan buangannya yg stress tu... x larat.. kuikuikuikui

    ReplyDelete