Sunday, November 9, 2014

Tips : Waxing/Buang Bulu


image google
Assalammualaikum n selamat menikmati hujung mingggu-gu-gu..

Aku sebenarnya dah lama nak pos entry ni,asyik tangguh2..entri ni tentang buang bulu2 yg xpatut atau nama omputihnya waxing.Dulu2 tgk orang buat proses ni sampai menjerit2 gitu..aku pikir "aishh mesti sakit gila..=.=..shaving jela".Shaving memangla xsakit langsung tapi bulu yg tumbuh lepas tu jadi makin kasar,lepas tu kadang2 jadi macam jerawat sebab bulu tumbuh bawah kulit,dan paling aku malas kena kerap shaving sebab bulu cepat sangat panjang...

Tiba2 rasa nekad nak try waxing pulak.Berani mati.Tapi kebanyakkan waxing selalu buat kat spa2.Then aku google2 tejumpa waxing at home guna sugarwax.Eh baik aku try.Pastu aku beli kit waxing tu online kat instagram (ezysugarwax).Time tu akak tu promotion rm30 termasuk pos dapat spatula,sugarwax dengan strips 15keping..


yang bestnya sugarwax yang ni dia xmengeras,xpayah dipanaskan macam sesetengah sugarwax yang lain..
nahh rupa sugarwax tu
sebelum waxing,pastikan dah scrub2 kulit bagi lenyap segala saki baki kulit2 mati tu.dan kalau boleh pastikan kulit kita kering,letak lah powder or tepung jagung sikit ke untuk bagi dia lebih lekat...Sapu nipis2,kemudian letak strip,tekan2 sikit2,kemudian tarik cepat2 ikut arah berlawanan bulu tumbuh..yang bestnya xsakit mana pun!macam kena gigit semut..tadaaaaa tengok pic bawah..aku buat kat kaki..

kasar2 bulu sebelum ni sebab shaving,tapi yang penting dah licin dan sampai akar sekali tercabut..puas ati aku..
ni aku buat 3 minggu lepas.Sekarang ni anak2 bulus yg ketot dh tumbuh tapi lebih halus dan lembut.xmacam sebelum ni.Sugarwax ni boleh buat dekat muka,tangan,ketiak(siapa2 ketiak gelap boleh tukar ke waxing ye,shaving menghitamkan kulit ketiak,waxing ni lebih bersih),kaki.Ada orang buat dekat bahagian intim sekali ..kalau korang jenis tahan sakit tahap maharaja trylah buat,sebab situ kulit agak sensitif.haha..lepas waxing,rajin2 la scrub kulit supaya xda bulu tumbuh bawah kulit..so sesiapa yang baru2 nak berjinak membuang bulus dengan lebih berkesan trylah sugarwaxing..:3




8 comments:

  1. Aaaaaargghhhh tak sanggup. Tak sanggup untuk menahan kesakitan.... hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..kejap je sakit tu..rs mcm kena ggt semut je..

      Delete
  2. strip ya nya berik sekali kah deng?haha..mok cuba lah...nice info!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aok deng.nang dberik skali ngn wax. :D

      Delete
  3. whoaa..tak sanggup nk buat..hehe. Nice sharing:)

    ReplyDelete
  4. ada tak jual dekat farmasi ? huhu tq 4 da info

    ReplyDelete
    Replies
    1. wax biasa ada je nampak kat guardian..tp yg sugarwax ni xpernah pulak nampak kat farmasi..ni pun beli kat instagram :)

      Delete
  5. Wow menarik...nk try jugak

    ReplyDelete