Sunday, March 5, 2017

Samyang Spicy Cheese Ramen

halal..sila klik untuk tumbesaran.

Happy weekends you ols..harini aku nak share review Samyang Ramen versi cheese.Ni pun aku tengok tengah viral,so aku pun teringinnnn nak try.Aku bukan peminat cheese,just so-so.

Aku beli satu bungkus yang terdiri daripada 5 paket ramen dalam dia.Saiz sama je macam spicy ramen dia yg viral dulu.Harga dia pulak..20plus hinggit.


Serbuk cheese n the "spicy sambal" haha

Dalam dia ada dua perencah.Iaitu perencah dia yang pedasss likatt merah menyala tu(sama macam spicy ramen dia) dan serbukk cheeseee!dengan hirisan2 seaweeds n biji bijans.

Cara masak sama je macam megi2 lain.Masak air,then masukkan ramen.Then toskan air,masukkan ramen ke mangkuk.Then tuangkan perencah2.Gaul2.Siap.


Yumm..

Bauu diaa macam ...cheese cheezy wedges KFC tu..hahaha..Rasa dia pulak cheesy2 pedas.Sedaplah bagi aku,kena dengan tekak aku.Bibir still bengkak pas makan.haha..sebab kepedasan dia.Tapiii xleh lawan pedas sambal belacan kita :p

Overall, sedap.Memula tengok dulu, aku pun camm erghh cheese makan dengan ramen.Macam xboleh telan je.Bila dah try,cam nak makan lagi pulak.

Kalau korang nak try,tryyy.

Okey,see u next entry.Take care.


6 comments:

  1. Tak pernah lagi try yang ni. But i have to

    ReplyDelete
  2. ada lagi yg spicy ramen cold tuu,,pun org kata sedap jugakk,sejuk +pedas huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa yg tu pn pernah dgr jugak..nak try nanti..

      Delete
  3. okeh, macam nak try jer! IQ suka cheese, tapi spicy ramen ni pedas sangat la, dulu masa Arwah suami IQ ada, IQ suka la makan pedas2, skrg dah kurang, pedas sikit pun rasa xtahan..
    tapi boleh la nak try lg skli..kuikuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bg sy,yg ni xsepedas ramen spicy kira okay la jugak..hehe..xtau tekak org lain..

      Delete