Sunday, October 8, 2017

Diy cermin solek bunga2.

Assalammualaikum hai readers ..happy weekends.Aku duk rumah je weekend ni nak klua takut perabih duit .Kali ni aku nak share projek diy yang aku buat.Aku suka sangat tengok projek diy kat Tumblr.Macam2 ada..paling yang suka diy deco2.


Ok aku stuck kat dua pic ni.Cermin dihias dengan bunga2 gitu.Nampak sweet2 gitu.Memandangkan aku nk beli meja solek baru,tp pada masa yg sama nak berjimat so aku decide nak try buat projek cermin solek ni.

So barang2 yang diperlukan:
-cutter untuk potong bunga
-hot glue gun
-bunga plastik(xkisah nak bunga apa,aku pilih bunga ros)
-glitter ribbon jenis kain(yg xglitter pun boleh janji jnis fabrik sebab senang nak lekatkn bunga nanti)
Semua ni aku beli kat kedai dua ringgit je hahaha..jimat.


Before the projeks
Ni ribbon yg aku guna
The process......

Kejap je buat ni.X amek masa yang lama pun.
1)Gunting bunga plastik tadi drpd batang dia guna cutter.Kalau nak sekali daun2 dia pun boleh.Ikut kreativiti masing2.
2)Panaskan glue gun dulu(hati2 guna,menjerit2 aku sebab hot glue meleleh kena jari ritu)
3)Tampal ribbon dulu(potong ribbon ikut saiz frame.
4)Then tampal la bunga ikut susunan suka hati anda lahh.

Dan hasil projek diy aku.....

Tada....


Love

Puas hati sangat dengan hasil dia.Berbunga2 hati tengok.Ni buat makin lama bersolek depan cermin haha...

Okay tunggu next diy project pulak..hehe

Take care~


10 comments:

  1. cantik! rasa nak buat jugak!

    ReplyDelete
  2. ala comelnyeee

    hi jmput join n meriahkan segmen GA kt sini

    http://www.raydahalhabsyi.com/2017/11/comeback-giveaway-by-raydah-alhabsyi.html

    ReplyDelete
  3. salam ziarah & salam perkenalan..

    kacak ehhh cermin ya... ada sigek cermin dah burok juak kat umah...boleh la polah kedak tok kelak2 mun rajin..hihih



    follower #329

    ReplyDelete
  4. DIY ng kacak2 brg.. n murah.. hehe

    ReplyDelete
  5. alamak..cantik sgt ni..boleh cuba nnt ni...

    ReplyDelete
  6. Assalam.. tolong tukar link blog ejulz dlm bloglist kitak k.. hehe

    http://kampung-kameq.blogspot.com kepada http://ejulz.blogspot.com

    terima kasih.. ^_^

    ReplyDelete
  7. cantikknya.bunga2 tu cantiklah.

    ReplyDelete
  8. suka buat diy. tapi itulah yang kraf tangan tak pasal- pasal jadi Keras Tangan

    ReplyDelete