Sunday, February 10, 2013

Di Reject Lelaki Kerana Kesilapan Makeup




Helluu my blog n other blogger ,

Topik ni khas untuk girls tapi kalau ada yang boys nak turut serta baca pun dpersilakan,nanti boleh share2 dengan gf u olss.Saya bkn makeup guru tapi saja2 ja kongsi random makeup things..:)..saya pun selalu kena masalah mcm ni..oke jum mula.

1) EYESHADOW TERANG MACAM LAMPU NEON 
lip lap mcm lampu neon..ni makeup ala2 80an macamtu lah..kalau warna biru bukan main biruuu seluruh kelopak mata diletak...slh satu cara terbaik gna eyeshadow warna ni adalah mengabungkan warna biru gelap dgn biru cair..bru nampak cantik gradient dia..


2)CAKEY FACE/MUKA BERCAPUK(btul ka eja ni?haha)
biasa kalau powder face la mesti tanya member 'capuk x muka aku'..sbb kadang2 kita terlampau ekcited  pakai powder kita x nmpak kecapukan tu..sampaila member tegur..powder just pkai kt T-zone ,nak tutup kilauan2 dari zon tu..luar dri kawasan zon tu pkai nipis2 je..kulit kering lagi xpayah pakai powder,foundation cukup..n jangan tekan sapu or tonyoh dengan bernafsu,just tempek2 ja supaya xnmpak tebal...

3)KENING TERLEBIH LUKIS
Kening kadang2 kalau salah lukis nampak macam garang je muka orang tu tapi dia baik sebenar nya kan?kan?...sampai orang takut nak tegur..kalau yg rambut hitam pekatt tu biasa warna kening 1,2 lebih light dari kaler rambut tp kalau yang rambut kaler2 light, kening gunalah kaler yg 1,2 ganda gelap sikit dari rmbut...jangan jadi albino people plak ye..rambut light,kening light...


4)BLUSHER BADUT
penah tgk badut kan..bkn badut McD,badut yang tu xpakai blusher.Ini badut yang d funfair selalunya..pipi merah tersipu2..kalau boleh lg merah blusher tu lagi bagus..xnak macamtu wee..xcomel...pilih blusher yang 1,2 kali ganda lebih gelap dari warna kulit..

5)MUKA PUTIH GILA,LEHER GELAP
Saya pernah mengalami situasi berikut sebab saya xpandai pilih kaler foundation yg sesuai untuk kulit(biasa terbeli yang terlampau light drpada warna kulit) n malas nak apply kat leher..MALAS..sbb kononnya org nak tgk muka ja,bkn nak tgk leher..tapi bila kita tgk orang lain macamtu,kita rasa lucu..lebih lagi bila tgk muka kita dlm picture2 "ewww hodoh nye aku muka putih,leher itam".


6)LIPGLOSS MAKAN RAMBUT
biasa terjadi kejadian rambut melekat kat bibir ni sebab pakai lipgloss yg melekit sangat..kadang2 bkn rmbut ja melekat,objek terbang2 pun melekat :D...comot..dulu rajinlah pakai.sekarang dah pakai lipstik ja ,then apply sikit lipbalm/vaseline....tadaaa sexy shiny lips!!



okeyy..happy reading :D

Saya tau saya cantik..shhhhh












1 comment:

  1. Anonymous16/2/13

    http://keralatravelsmart.blogspot.in/

    ReplyDelete