Sunday, February 24, 2013

SERAM SEJUK







Selamat Malams ~

Termenung malam2 ni,tiba2 teringatkan satu kenangan serams sejuk time aku masih student dulu.Time tu praktikal d Hospital Temerloh.Masuk shift malam.Aku dan sorang lagi kawan aku,Ikin ditugaskan di wad Bunga Raya iaitu wad VIP di tingkat 8.Second night benda ni terjadi.Waktu tu,staff nurse arahkan kitaorg pegi wad 6 untuk ambil botol drip.So dengan berpimpin tangan aku dan ikin pun msuk lif.

Jam time tu menunjukkan 1.30 pagi~
Kitaorg time tu salah tekan butang,tertekan butang 5...kua lif patu masuk balik..si ikin da start hiperaktif dia main2 tekan butang plak..aku tegur dia..dia ketawa2..(muka aku xcukup garang ke??)..lif naik trus trusan sampai tingkat 9..lif berhenti..then bukak perlahan2..

GULP~
papan tanda dpn lif (WAD DI RAJA)
GELAP.GELITA.SUNYI.SEPI.HANYA KELIHATAN PERABOT2 TERSUSUN DARI PANCARAN CAHAYA DARI LAMPU DALAM LIF.
aku pandang Ikin,muka ikin da pucat..dia tekan2 lif cepat2 supaya tutup..lembab btl plak tu pintu lif nak tutup..saja je..lepas lif berjaya ditutup.masing2 mengucap,istifar semua..berpeluk tubuh sampai tingkat 8 balik,lari masuk wad VIP balik.Staffnurse binggung tengok kitaorg balik dengan tangan kosong..patu kena "halau" balik,g ambil botol drip..HAHAHA..kali ni dengan berhati2 kitaorg tekan button lif.akhirnya sampai tingkat 6..nak pegi berjalan pergi wad pulak satu hal..dahla kiri kanan koridor cermin,nampak luar..aku keep mata aku straight ke depan,sambil mengheret si ikin yang mengepit tangan aku sekuat hati dia(sakit woo dia cekam)..akhirnya sampai destinasi..balik tu lintang pukang kitaorg naik lif..yang penting xkan tertekan BUTTON "9" lagi.

PHEWW~

2 comments: