Saturday, December 6, 2014

Jus Tomato


Assalamualaikum dan selamat sejahtera friends~

Siapa nak cantik,slimkan badan,awet muda,sihat luar dan dalam???Makanlah tomato,minumlah jus tomato tiap hari.Badan aku ritu ada masalah macam gatal2..maybe sbb supplemen yg aku baru ambik.So aku stop lepastu aku ambik alternatif nak detox bdn aku.Macam2 aku buat termasuk minum jus tomato ni.

hai saya sebijik tomato yg hensem
ambik sebiji or dua biji,potong2 masukkan ke dlm blender or juicer,tambah air sikit je,xpayah banyak sebab tomato ada air dia sendiri.(kalau korang jenis macam susah nak telan tomato tambah secubit garam/or secubit gula).

aku xbuang hampas2 dia,aku telan habis je,jangan bazirkan benda berkhasiat.haha
apa yang best tentang jus tomato?

~kulit cantik/awet muda
Buah tomato ada vitamin C dan A pastu tinggi antioxidant.Dia mencerahkan kulit,menghapuskan warna kulit yg xsekata tu,dan kulit jd mcm pakai blush gitu(kemerah-merahan).Haa g satu sapa2 yang muka berjerawat/berminyak amat digalakkan minum jus tomato ni.Dia bagus untuk rawat acne.

~bagus untuk slimkan badan/turunkan berat badan
Sesiapa yang tengah dalam proses slimkan badan rajin2 la juicing termasuk buah tomato ni.Tomato ni berfiber dan full dengan air,memang kau akan rasa kenyang gila,xda rasa lapar lepas minum dia.Aku boleh tahan sampai petang xmakan sebab minum jus ni pagi2.Dan paling best dia bagus sangat untuk sistem pembuangan,lancar je.Selain tu dia mengawal kadar kolesterol dalam badan kita.

~anti-cancer
Dalam tomato ada lycopene.Lycopene ni dah dibuktikan oleh saintis2 dapat mencegah beberapa jenis cancer macam cancer payudara,cancer prostat,cancer paru-paru.

~detox 
ni tujuan aku sebenarnya,tapi aku dah ketagih sekarang.Tiap ari  godek peti sejuk cari tomato nak buat jus,xjumpa tomato hentak kaki.Jus tomato ni sangat bagus untuk detox segala toxin2 racun2 kuar dari badan.

Warning:sesiapa ada masalah uric acid tinggi dalam badan x digalakkan minum jus ni.Nanti kang 
jadi lain.

So,jummmm borong tomato.

catatan.extra : thanks sesiapa yg follow/yang rajin jerit2 kat shoutbox aku tu,nanti kita blogwalking balik ya kwn2.Dan thanks nuffnang atas CPUV Disember :)





2 comments:

  1. nice entry...yg pnting bgus utk ksihatan...��

    ReplyDelete
  2. Anonymous14/1/18

    Kalau tambah susu?

    ReplyDelete