Sunday, March 31, 2013

Hantu ajak bergurau~

 


Aku baru je habis berkursus di satu institut area Bangi .Macam2 pengalaman aku dapat kt sana termasuklah yg meremangkan bulu romah.Benda ni terjadi kat bilik penginapan dia.Time tu hari Khamis,u oll know la..malam jumaat kan.Kira2 pukul 11 malam.Aku keluar dari bilik nak iron tudung and baju time tu.Tempat mengiron terletak kat satu sudut kat koridor,boleh je nak iron dalam bilik,tapi xselesa sebab ironboard tade..suasana kat luar agak sunyi sepi.Xda langsung kelibat kawan2 lain yg biasanya kluar masuk dri bilik dorang sebab dorang ramai kluar dinner kat restoran ramai2 time tu,aku n bdk bilik aku je malas nak juin.


On iron,bentangkan tudung.
Start iron,yg kedengaran just bunyi air dari kolam ikan kat tingkat bawah.
Tengah2 syok mengiron teinga aku tangkap bunyi something..

HUUUUUUUUUUUUUuuuuu~~ (jelas sekali dan panjang)

Aku masih keadaan rileks.Tersentak sikit je.Aku pandang sekeliling semua.Aku positifkan fikiran "ahhh ni mesti abang2 kaunter penginapan nak takutkan aku..huh".Aku jeling kt kaunter,gelap je ..ah..Aku buat bodoh,dan start iron baju aku pulak.Then tiba2 semua lampu area penginapan tu terpadam semua,kira gelap gila la semua koridor.Aku x menjerit ,aku siap tunggu nk tengok ada org on balik lampu sambil ketawa tak..lepas 2 minit xon lampu,aku lari ank ke blik,meninggalkan baju2 tgh diiron,aku suh junior aku bukk kan pintu bilik supaya chaya dr bilik kuar terang skit..then aku p tempat iron td..amik smua bju,tudung aku bawak masuk bilik..otw balik bilik tu,aku sempat cakap kuat2 "ingat bagus ke bergurau macam ni???!!"..sebab rasa geram campur takut..

Dalam bilik aku ceritakan sgalanya kpd kawan aku.Dia dahla penakut,pucat muka dia aku tgk.Lepas tu aku intai2 dari celah lubang kcik kat pintu bilik2,tgk2 lampu da on balik ke x.time intai tu mcm2 aku pikirkan,yela mana tau tgh syok intai skali terjojol muka dia depan lubang pintu tu...kira 15 minit camtu baru on balik.kebetulan plak mmber sorng lg baru balik dating time tu,dia bgtau aku yg kaunter gelap,xda orang dan da dah berkunci...lol..otw tido,bru aku tringat malam jumaat rupanya..tapi hawauu btl 'hantu' tu..rs nak iron2 je muka dia..main2kan aku =_=..


teeheee~







1 comment:

  1. Anonymous1/4/13

    Independent bookstore owners often live and work in
    the communities where their stores are located. Oops,
    I forgot that I had managed to get through high school without taking a single
    course in biology. Question - have you ever been to a college bookstore on the first day of classes.



    My web blog; nha sach

    ReplyDelete