Saturday, March 29, 2014

Pengalaman first time driving kereta.


Tiba2 teringat kisah first time driving kereta dulu.Aku start blaja driving bila habis je exam SPM,aku SPM tahun 2007.Bapak aku la yang suh amek,aku on je.Then bermula episod di kelas memandu.Masa tu semua keta dalam sekolah tu kreta kancil belaka,lum ditukar ke Viva.So aku yg excited sangat konon2 ala kreta kancil kecik je kot xkan susah nak drive...sekali turn aku lak belajar bawak..amek ko terlompat2 cikgu sebelah aku sebab asyik break mengejut..hahaha..

Then aku tukar cikgu sebab aku rasa cikgu yg ajar aku cm xberkesan.Aku pilih cikgu yg garang.Aku tengok dia salu menjerit2 kat kelas tu.Maybe tu boleh buat aku lebih displin.So all things moves smoothly hinggalah time aku kena test dengan JPJ.

Test parking,bukit semua ok.Then test kat jalan raya aku adalah dengan encik JPJ yg muka garangs,misai melangit.Aku start kecut perut,lebih2 lagi dengan hujan lebat gila.Mengigil aku.Xsampai 10 minit drive,dia suh aku berhenti tepi jalan.Suruh tukar seat,dia nak bawak.Aku xterucap apa2,dah dia tkr seat baru dia cakap "awak failed,awak tau x hujan lebat gila ni,wiper xreti pasang ke"..setepek kena muka aku.Aku lupa sungguh nak pasang wiper,maybe sebab kenervousan tahap maksima.Sedih gila aku.. T_T

Second test pulak,dengan sorang JPJ yg okay2 muka dia.Semua berjalan dengan lancar sehinggalah dia suruh aku berhenti tepi jalan....aduh apa lg ni,aku da stat berpeluh2..then dia senyum patu bagi aku soalan "kalau seluar longgar,awak ketatkn dengan ape?".aku xjawab,terus aku tengok tali pinggang patu pakai.Hawau btl,ni la jadinya bila over confident pulak.Sampai terlupe benda basic.Then akhirnya aku lulus dengan jayanya.Terima kasih kpd encik JPJ yg baik tu.

Pengalaman buruk masa mula2 driving dulu ,langgar kereta org.Sampai kemek bontot kereta org tu.Orang cina.Tapi laki cina tu agak baik dia lepaskan aku tanpa apa2 cas or whatever..fuhh nasib baik gile.Start tu aku dah fobia2 bawak keta..=_=..sampai sekarang pun masih ada lagi sikit2 fobia,tp kenalah bawak jugak...zzzzZZ..

.


5 comments:

  1. haha..okayy2 ajak ke hensem? hihi..kmk pun pke kereta kancil juak..tp cikgu mdah kmk blom dpt kwal clutch..so,sesi 3 ngan 4,msih blajar parking lh alamatnya..hurmm..tp nsib bait cikgu best.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..goodluck aok sis..u can do it..aok,kmk pn prob kwl clutch ngn mnyak..hehe

      Delete
  2. aduhh...pandey takut kmk nk test jpj bln 4 tok baca cerita ktk..hahaha..blm pa2 dh nervous tok..adehh..
    click ford n digi k ktk.. :D

    ReplyDelete
  3. Salam...haaa airis pun lbih kurang je mcm crita farra...klakar bila di ingat blik...

    ReplyDelete
  4. hhehehe...kmk plak. amik lesen keta sampey 2 tahun . ya bukan sebab kmk fail tapi kmk bz kerja. pergi kelas 1 jam kakya projek kmk start. hold 2 bulan. pergi lagi 1 jam kelas kakya hold lagi 3 4 bulan sebab projek lain pula start. 8 jam ya pergi kelas amik masa 2 tahun mok complete. lastly, pergi test terus sbb sik tahan gik mok abeskan kelas. nasib baik lulus. terus kuar keta

    sebulan dapat lesen dah balit raya kat kl dari kerteh. huhu....
    padahal sik pernah sebelum tok mbak keta. driving test pun skip kelas banyak2

    ReplyDelete