Monday, August 3, 2015

Boleh ke cerahkan kulit dengan Vitamin C?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera~

lama xupdate blog..heehe.
Cerita pasal vitamin c ni,memang xasinglah bagi kita perempuan.Xlain x bukan dikaitkan dengan mencerahkan kulit.Sampai berlambak orang jual vitamin c kat Instagram,FB.Aku pun ambil vitamin C jugak untuk kesihatan dalaman(untuk antibodi dan gusi sering bdarah dulu) dan luaran(sebab jerawat dan kulit kusam,gelap).



Aku ambik jenama Now Foods.Vitamin C dia ditambah Rose Hips -1000mg ,diperbuat daripada sumber tumbuh-tumbuhan.Bagi aku vitamin C bagus untuk sesiapa yang nak cuba cerahkan kulit,hilang jerawat,glowingkan kulit.Dulu kulit aku lagi gelap dan tona xsekata.Tipulah kalau xpernah try produk memutih,tapi aku selalu pakai yang krim sapu2 jek.Xpernah try supplement2 macam ni.Bila dah cuba,aku cuba maintainkan walaupun kadang2 malas nak telan sehari dua.haha.

Kalau korang nak tahu dengan pengambilan Vitamin C ni dia bertindak meningkatkan penghasilan 2 anti-oxidant penting dalam tubuh kita iaitu- Glutathione(anti-oxidant yg utama) dan Vitamin E.
Korang mesti dah selalu dengar kan pasal Glutathione ni memang famous untuk putihkan kulit.Mana produk memutih selalu ada Glutathione ni.

So berbalik kepada soalan boleh ke cerahkan kulit dengan Vitamin C?
Ye.Memang boleh cerahkan kulit.
Korang boleh makan Vitamin C sama ada dari buah-buahan(kiwi,oranges,) ke atau supplement macam aku ambik atas ni.Kalau supplement pastikan pengambilan air tu cukup ye.Dan pastikan hati2 dengan vitamin C yang berlambak,rebrand, yg murah2 tu yang xtau apa isi kandungan,diperbuat dari apa.

Side effect berlebihan ambil Vitamin C ni cirit birit.

Aku ambik Vitamin C ni bersama dengan Glutathione.Kombinasi Vitamin C dengan Glutathione ni lebih mempercepatkan pencerahan kulit,kulit lebih segar dan parut lebih pudar.


Yang penting konsisten ,bukannya dua tiga minggu dah nampak cerah gebus ,kadang2 berbulan jugak baru nampak kesan dia.Jadi kenalah sabar.Lagi satu pengambilan air kena cukup.

p/s:even kawan laki aku pun amek vitamin c ni untuk putihkan kulit,nak sangat nampak jambu macam mat kpop.haha

take care :D



9 comments:

  1. dah lama ke Farra makan vitamin C ni ? macam best je. Nak try jugak nanti. Bekas pun kecik je kan, senang nak bawak ke mana-mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh lama jugak dlm dua thn..blh thn besar jugak botol dia fatin.tp farra letak sparuh dlm botol kecik senang bwk dlm beg kalau jalan2..

      Delete
  2. vitamin C tok k nait selera makan nak?

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Dkat ig bnyak. Cer tngok kat @my.organic.love

      Delete
    2. Sis beli yg 250 tabs ke,.brp rm, n Dr mana?tq

      Delete
    3. Skrg harga dh lain skit sy tgk..cuba tgk instagram thefoxyyy ad jual

      Delete
  4. saya pon dah 4 tahun ambil vitamin C tapi takla saya putih melepak pon. hihi.

    ReplyDelete